“Rey is full of The Force — you know that pretty early on. We’ve seen other demonstrations that she did earlier in the movie that she has in her. You know she’s not unimportant. The saber flies into her hand because it belongs in her hand.

While the secret to Kylo is that he’s massively insecure. He wants to be Darth II, but he isn’t because he’s very conflicted about everything he wants. He wants to be that pure force of evil and power, but he’s not purely any of that. I don’t know what happens in [Rise of Skywalker], but I’m sure that will continue to play out.”

Lawrence Kasdan on why the lightsaber flew to Rey in The Force Awakens


La Forza di Rey è enorme e questo lo si vede dall’inizio. Abbiamo visto dimostrazioni di ciò che è dentro di lei. Lo sai che lei non è insignificante. La spada vola nella sua mano perché appartiene nella sua mano.

Mentre per Kylo il segreto è che lui si sente estremamente insicuro. Vorrebbe essere Darth II ma non lo è perché è pieno di contraddizioni in tutto ciò che vuole. Vorrebbe essere una forza pura di cattiveria e potere ma non è niente di tutto questo. Non so cosa succederà in TROS ma sono sicuro che questa cosa continuerà”

Lawrence Kasdan 

Potrebbero interessarti anche...